يکشنبه 09 ارديبهشت 1403
در صورتی که یکی از نمایندگان فروش نیوشا رو می شناسید، برای خرید محصول به وی مراجعه نمایید. برای یافتن نمایندگان فروش، به شبکه های اجتماعی مراجعه نموده و هشتگ نیوشا را سرچ نمایید. در صورت عدم توانایی یافتن نماینده فروش، فرم بالا را تکمیل نمایید.
انتخاب تصویر

استعلام امتیاز

نمایش امتیاز

جمع امتیازات

امتیاز سفارش:
0
امتیاز کل مشتری:
0

جوایز قابل انتخاب

شیوه‌های کسب امتیاز
هر 250 هزار ریال
1 امتیاز
  • این امتیاز صرفا برای استفاده مشتریان وفادار بوده و به ازای ثبت سفارش برای مشتریان محاسبه می گردد.
  • بعد از هر سفارشی که نماینده فروش برای مشتری ثبت می کند، از طریق پیامک امتیاز حاصل از سفارش جدید و امتیاز کل اعلام خواهد شد.
  • معیار شناسایی مشتری وفادار و دریافت امتیاز در این باشگاه (آدرس) می باشد.

چای سفید: گیاهشناسی، خواص و توصیه‌های قبل از مصرف

چای سفید نیوشا

نام تجاری گیاه:

White Tea

نام علمی گیاه:

Camellia sinensis var. sinensis

تاریخچه و گیاهشناسی:

چای سفید در زمان سلسله‌ی تانگ کشف شد. نخستین محصول چای سفید در زمان سلسله‌ کوئینگ، از جوانه‌های چای به دست آمد. در آن زمان، فقط اشراف از این چای استفاده می‌کردند. در اواخر دهه‌ی 1800، نوع «سوزن نقره ای» این چای به محبوبیت رسید و به جوامع غربی صادر شد. در سال 2000 تحقیقی درباره ی خواص مفید و محبوبیت چای سفید در دنیای غرب منتشر و سبب شد این نوشیدنی در بازار جهانی رونقی دوباره بگیرد. به این ترتیب چای سفید که در ابتدا، خارج از چین و مشرق زمین ناشناخته بود، با کشف خواص منحصر به فردش، در سرتاسر دنیا شناخته شد. این چای از برگ ها و جوانه های تازه و بسیار جوان گیاه چای تهیه می شود و از آنجایی که فقط یک بار در سال برداشت می شود، گران قیمت است. پس از چای سبز، کمترین میزان فرآوری روی این چای انجام می شود و همین امر سبب می شود بیشترین میزان کاتچین و در نتیجه خاصیت آنتی اکسیدانی را بین انواع چای داشته باشد.

دانستنی های کشاورزی

گیاهشناسی و نحوه زراعت (کاشت، داشت، برداشت) چای

خواص چای سفید:

خواص چای سفید:

مواد موثره و ارزش تغذیه ای چای سفید

کافئین، تئوفیلین، تئوبرومین، کامپفرول، کوئرستین، گالیک اسید، کافئیک اسید، ال-تیانین، کاتچین ها.

enlightenedدر زمان سلسله تانگ در امپراطوری چین، آماده سازی چای سفید نسبت به امروز خیلی دشوار بود؛ برگ های تازه برداشت شده را فشرده کرده و به شکل کیک های کوچک در می آوردند. برای تهیه نوشیدنی چای، قطعاتی از این کیک ها را در قوری دم می کردند.

enlightenedاز آنجا که برداشت و آماده سازی چای سفید به شکل مدرن و امروزی، فقط شامل خشک کردن و پلاسیده شدن برگ های چای است، برخی آن را چای خام هم می نامند.

3 تا 5 فنجان در روز.

1 تا 2 ساعت قبل یا بعد از غذا.

عوارض جانبی و واکنش های حساسیت زا

مصرف خوراکی

به طورکلی، هیچگونه خطرات سلامت در ارتباط با مصرف مناسب دوزهای درمانی تعیین شده شناخته نشده است.

در صورت مصرف بیش از حد آن، جذب کافئین ممکن است سبب مشکلاتی مثل افزایش ضربان قلب، اضطراب و مشکلات خواب برای برخی افراد شود.

واکنش های حساسیت زا

به طور کلی، هر فرد ممکن است نسبت به گیاهان و ادویه‌های خاصی حساسیت داشته باشد که این حساسیت باید در درجه اول توسط خود فرد و در درجه دوم توسط پزشک تشخیص داده شود. البته این واکنش‌های آلرژیک عوارض جانبی مزمن یا حاد ایجاد نمی‌کنند و بعد از شناسایی گیاه حساسیت‌زا و قطع مصرف آن‌، عوارض ناشی از آلرژی برطرف خواهد شد.

هیچ شرکت یا هیچ محصولی نمی‌تواند از واکنش‌های آلرژیک بدن‌های مختلف از پیش آگاهی داشته باشد. ناسازگاری بدن با یک یا چند گیاه خاص هر چند به ندرت پیش می‌آید اما به هر حال ممکن است مصرف کنندگانی با آن مواجه شوند.

تداخل دارویی

درباره‌ی تداخل دارویی چای سفید، موردی گزارش نشده است.

با این حال، چنانچه از نظر سلامتی مشکل جدی دارید یا داروی خاصی مصرف می‌کنید، پیش از مصرف چای سفید با پزشک خود مشورت کنید.

کاربرد در طب قدیم

کاربرد در طب قدیم

به گفته‌ی یک متخصص طب سنتی، مصرف چای سفید در افرادی که مشکل قلبی دارند، سبب تقویت قلب می‌شود.

همچنین انرژی بدن را افزایش می‌دهد و نوشیدن آن برای کسانی که مشکلات روحی روانی دارند مفید است.

مقالات مرتبط

منابع